Jak podpisać PDF Kwalifikowanym Podpisem Elektronicznym?

Plik PDF – jak go podpisać? To pytanie nie jednemu początkującemu użytkownikowi zjadło sen z powiek. Podpisywanie i obieg dokumentów formalnych drogą elektroniczną staje się coraz bardziej popularne. Zyskujesz przede wszystkim czas i pieniądze tym samym dbając w dużej mierze znacząco o środowisko naturalne. Dlatego też ważne jest to aby posiadać wiedzę na temat tego jak mamy podpisać dokument.

Skąd mam wiedzieć jaki format podpisu użyć?

Przede wszystkim jeśli otrzymujesz od kogoś dokument do podpisania musisz wiedzieć jakim formatem masz go podpisać. Jeżeli jesteś osobą rozpoczynającą proces podpisywania, decyzja należy do Ciebie. Warto jest oczywiście ustalić z drugą stroną umowy jaki wybrać typ i format podpisu jednak najważniejsze jest to jakiego programu do tego celu użyć. Co innego jeżeli bierzesz udział w przetargu publicznym – wtedy wszelkie informacje znajdziesz w SIWZ czyli Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

SecureDoc2.0 – Szafir – Adobe Reader

Oprogramowanie, którego użyjesz do podpisywania tak naprawdę zależy od Ciebie. Efekt finalny będzie taki sam gdyż rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego Kwalifikowany Podpis Elektroniczny musi spełniać odpowiednie wymogi bezpieczeństwa. To tak jak byś ręcznie podpisywał dokument trzeba różnymi długopisami. Efekt też będzie ten sam – dokument podpisany posiadający moc prawną.

Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem z zakresu nabycia umiejętności podpisywania dokumentów zapisanych w plik PDF oraz obsługi programów pod kątem praktycznego zastosowania, skontaktuj się z nami lub zamów usługę przez sklep on-line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.