Jak podpisać sprawozdanie finansowe KRS?

Sprawozdanie finansowe do KRS jest wymaganym od osób prawnych dokumentem jako obligatoryjny. Każdy Członek Zarządu powinien nanieść na przedmiotowy dokument swój Kwalifikowany Podpis Elektroniczny. Następnie należy złożyć go w systemie eKRS.

Jaki format i jaki typ podpisu stosować przy nanoszeniu warstwy elektronicznej na plik?

W zależności od tego, którym jesteś podpisującym to względem nanoszenia podpisów stosuje się różne formaty i typy. Wymagany przez KRS format podpisu to XAdES a typ OTACZONY.

Jeśli otrzymałeś plik podpisany podpisem niekwalifikowanym to podpisując go jako drugi w kolejności, możesz użyć wyżej wspomnianego formatu. Jeżeli podpisujesz plik jako pierwszy i chciałbyś aby kolejna osoba użyła ePUAPu – będzie to niemożliwe.

Pamiętaj, że po prawidłowo wygenerowanym podpisie obok źródła tworzy się „brat bliźniak”. Plik taki posiada rozszerzenie XAdES względem oryginalnej nazwy. Z kolei jeśli dokonujesz podpisu drugi albo trzeci lub jeszcze dalej, to w wyniku prawidłowego naniesienia warstwy elektronicznej plik już istniejący nadpisze się. Zmienia się wtedy ilość osób wskazanych w raporcie.

Sprawozdanie finansowe tylko z Kwalifikowanym Podpisem Elektronicznym

Jeżeli nie wiesz jak podpisać sprawozdanie finansowe skontaktuj się z nami i zamów usługę szkoleniową. Otrzymasz pełne informacje jak to zrobić a jeżeli zamówisz usługę w swoim domu lub biurze będziemy mogli wspólnie przeprowadzić proces naniesienia Kwalifikowanego Podpisu Elektronicznego na Twoim sprawozdaniu finansowym spółki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *